Naše orodje za upravljanje vašega dovoljenja za uporabo piškotkov začasno ni na voljo. Zato lahko manjkajo nekatere funkcije, ki potrebujejo vaše soglasje za uporabo piškotkov.
JACOB HAMAR
»VZTRAJALI SMO IN ZDAJ SE OBRESTUJE.«
Jacob Hamar, delate na področju razvoja baterij in opravljate doktorski študij iz elektroenergetike. Oskrba z energijo iz obnovljivih virov v državah v razvoju je vaše področje zanimanja. Kaj načrtujete?
Jacob Hamar: »Naš projekt je zasnovan tako, da podpira različne pobude družbene odgovornosti podjetja BMW Group – s pomočjo baterij iz vozil, ki jih ne potrebujemo več. Naša družbena odgovornost podjetja zajema veliko različnih dejavnosti, vse pa potrebujejo stabilne in trajnostne energetske vire. Želimo pomagati, ker vemo, da lahko.«
Kako ste prišli na idejo za ta projekt?
Jacob Hamar: »Nekaj časa sem preživel v majhnem mestecu v Zimbabveju v Afriki zaradi svoje magistrske naloge. To je bila edina vas v radiju več kilometrov, ki je imela šolo in bolnišnico. Tam smo namestili sončne črpalke in hitro opazili, da ima zanesljiva energija zelo pozitiven učinek na gospodarstvo in življenje ljudi. To so bile le zelo majhne sončne črpalke in baterije s kapaciteto od 10 do 15 ampernih ur. Baterija v BMW i3 zmore 120 ampernih ur, če povem za lažjo predstavo.
Vendar lahko s to majhno baterijo oskrbiš manjšo šolo ali bolnišnico z lučjo in najnujnejšo elektriko. Kljub temu je bilo takšne baterije vedno težko dobiti. Pri BMW sem nato odkril, da obstaja veliko starih baterij iz razvojnih vozil, ki bi jih lahko uporabili. In prav gotovo ne manjka socialnih pobud, ki bi lahko uporabile te baterije. Moj cilj je vzpostaviti infrastrukturo, da bodo vse te baterije našle novo domovanje. Tako da po prvotni uporabi pri BMW varno in ustrezno preizkušene odidejo v nadaljnjo uporabo v okviru socialnega projekta.«
So pri tem projektu prisotne kakšne težave?
Jacob Hamar: »Varnost. Tu govorimo o močnem toku, z njim je treba biti previden. Baterije priključnih hibridov, na primer, niso bile razvite za uporabo s sončno črpalko, doslej pa so se v najboljšem primeru uporabljale le sekundarno v industriji. Potem so tu še lokalni podnebni pogoji, vročina in prah. Proces je treba načrtovati metodološko od začetka do konca. Kako baterije pridejo do svojega novega doma? Kdo financira prevoz? Kako se na koncu vrnejo nazaj za recikliranje? Vse to so izzivi.«
Projekt vodite poleg svojega dela in disertacije. Kaj vas vsak dan ohranja motivirane?
Jacob Hamar: »Želim si, da bi se naš svet razvijal pozitivno, tako da bi vsak posameznik v njem lahko živel dobro življenje. Želim, da moje delo prispeva k temu razvoju.«