Naše orodje za upravljanje vašega dovoljenja za uporabo piškotkov začasno ni na voljo. Zato lahko manjkajo nekatere funkcije, ki potrebujejo vaše soglasje za uporabo piškotkov.
ANNA GOLDHOFER
»SVOJE USPEHE LAHKO MERIMO.«
Anna Goldhofer, strokovnjakinja za trajnost v dobavni verigi krožnega gospodarstva, pojasnjuje, zakaj je aktivno sodelovanje pri varstvu podnebja zanjo tako pomembno, da se zavzema zanj tako v zasebnem življenju kot tudi na delovnem mestu.
Anna Goldhofer, v BMW Group (in širše) vas dobro poznajo, ker ste tako rekoč ženska za reciklabilno talno preprogo, ki je prisotna v mnogih modelih BMW. Hkrati ste zelo zavezani k varstvu podnebja. Kako povezujete ta dva svetova?
Anna Goldhofer: »Precej preprosto, ta talna preproga bo kmalu na voljo v vsaj 3,5 milijona vozilih in verjetno še veliko več. To je veliko materiala, ki mu ni treba končati v sežigalnici, in hkrati veliko CO2, ki se ni sprostilo v okolje. Učinek verižne reakcije je ogromen. Večina naših komponent je še vedno izdelanih iz različnih materialov. Ker so zlepljene, zvarjene ali neločljive, je sežiganje je edina možnost. To bomo spremenili med razvojem. Navsezadnje so komponente, katerih materiale je mogoče reciklirati, temelj delujočega krožnega gospodarstva. Preizkušamo nove tkanine, kot sta reciklabilni poliester in rastlinsko usnje. In izračunavamo ogljične odtise, da najdemo pravo pot. Vsak mali reciklabilni del ima svoj vpliv. Trenutno s svojim znanjem prispevam k temu, da dobavne verige v našem podjetju postanejo bolj trajnostne. Prizadevam si dati oprijemljiv prispevek k cilju 1,5 stopinje iz Pariškega podnebnega sporazuma. S svojim delom želim preprečiti podnebno krizo. V velikem podjetju, kot je BMW Group, imam vzvod in priložnost, da naredim pomembno razliko. Vsak še tako majhen del ima svoj vpliv na okolje. BMW Group je zelo vpliven v industriji in ima velik ugled v javnosti. Lahko sprožimo spremembe in postanemo gonilna sila teh sprememb.«
V tem času uporabljate svoje strokovno znanje pri nabavi in dobavni verigi. Kaj je bil razlog za to?
Anna Goldhofer: »Želela sem se vključiti v krožno gospodarstvo z drugega zornega kota in razširiti svoje znanje. Imate enega največjih neposrednih vzvodov in s tem vplivov pri nabavi. Ena od ključnih nalog razvoja in nabave je skupaj z našimi partnerji in dobavitelji pospeševanje ciljev zmanjšanja CO2, kvot sekundarnih surovin in s tem krožnega gospodarstva. Nabava je na ključni točki procesa. Na primer, z vključevanjem trajnostnih ciljev pri odločitvah o dodelitvi in vzpostavitvi preglednosti v celotni dobavni verigi. Eden od ključnih ciljev, ko govorimo o trajnosti v dobavni verigi, je povečati razmerje sekundarnih surovin. To je ključno za doseganje zmanjšanja emisij CO2 in s tem naših podnebnih ciljev. Trg za ustrezne sekundarne materiale prave kakovosti in količine je danes še obvladljiv. Zato je tako pomembno prispevati k njegovi širitvi s spodbujanjem povpraševanja in s tem delovati v smeri delujočega krožnega gospodarstva. Pomembno načelo krožnega gospodarstva je gospodarski sistem zaprtih ciklov, ki zagotavlja, da surovine, komponente in izdelki izgubijo čim manj vrednosti, da se uporabljajo obnovljivi viri energije in da se ves čas izvaja sistematični razmislek. Industrija bo lahko zadovoljila povpraševanje po sekundarnih materialih le, če bo delovala v skladu s temi načeli na vseh področjih. Krožno gospodarstvo torej prispeva k odgovorni rabi omejenih virov, hkrati pa ima ključno vlogo pri razogljičenju in doseganju pariških podnebnih ciljev.«
Predstavljajte si, da srečate predsednika uprave podjetja BMW AG, Oliverja Zipseja. Govorite o svojih projektih in ciljih, potem pa vas vpraša: »Kako vam lahko pomagam? Kaj želite?« Kakšen je vaš odgovor?
Anna Goldhofer: »Da mora biti BMW Group veliko drznejši, tako znotraj podjetja kot tudi politično, ko gre za varstvo podnebja. Predsednik in celoten nadzorni svet lahko to pospešijo, na primer z določitvijo še bolj specifičnih ciljev za krožno gospodarstvo in financiranjem ustreznih projektov s proračunom za doseganje teh ciljev. Prav tako bi želela videti, da bi BMW Group uporabil svoj politični vpliv za spodbujanje podnebne nevtralnosti in še bolj uskladil svoje poslovanje s podnebnimi cilji ZN.«